Merhaba Teknoloji Haberleri Tekno Bilim Adamı takipçileri , Dijital Oyun Piyasasında Yeni Bir Oyuncu daha geliyor. Evet. Bugün E-TAİL hakkında bilgiler vereceğiz sizlere.
Son yıllarda dijital oyunların her ne kadar büyüdüğünü farketsek de oyun yapımcıları ve geliştiricilerine göre dijital oyunlar hala emekleme aşamasına. Gün geçtikçe gelişmeye ve finansal açıdan büyümeye devam eden dijital oyunlar bilgisayar başında saatlerce tek bir adım atmadan ve minimum bütçe ile eğlenmemizi sağlayarak bizleri kendisine çekmeyi kolay bir şekilde başarıyor.
Bildiğimiz üzere artık oyunlara ve oyun içeriklerine ulaşmak internet sayesinde bir hayli kolay, lakin güvenilir olanı bulmak ise tam tersi şekilde bir o kadar zor. Etail.market ise piyasadaki bu açığı görerek Türkiye oyun piyasasındaki yerini almaya hazırlanıyor.
Sektörde geçirdikleri uzun yıllar sonucu son kullanıcıya açılmaya hazırlanan Etail.market, edindikleri tecrübeler ile kullanıcıları memnun etmeye ve güvenli bir şekilde dijital ürünlere ulaşmalarına olanak sağlayacak.
eTail.Market
eTail.Market dijital oyun sektöründe uzun yıllardır bulunan ve güvenilirliğini belirli zümrelere kanıtlamış Ankara merkezli 5Deniz Ltd firması tarafından geliştirilmiş bir dijital ürün sağlayıcısıdır.
2016 senesinde kurumsallaşan firmanın çalışanları seneler boyunca dijital ürün sağlayıcılığı yaparak edindikleri tecrübeler ile 2021 senesinde son kullanıcıyı memnun etmeyi ve sektörde en üst noktaya ulaşmayı hedefliyor.
eTail ne demek?
Farsça kökenli bir kelime olan Retail (dağınık,düzenli olmayan) kelimesinden türemiş ve iktisat’ta toptan satışın karşıtı olarak yerini almış olan perakendeciliğin elektronik hali olan Electronic Retailing’in kısaltmasıdır.
Etail.market son kullanıcıya neler sunuyor?
Etail.market son kullanıcıya bir çok farklı türde dijital içerikler sunan yerli bir platformdur. Oyun oynamayı sevenler için PC Oyun Kodları ve Oyun İçi İçerikler, müzik severleri için müzik platformu üyelikleri, kitap okumayı sevenler için elektronik kitaplar ve alışveriş severlere özel Hediye Kartları bunlardan sadece birkaçı.
Dijital Oyun Sektörünün Finansal Yapısı
Türkiye her ne kadar fazla internet kullanıcısına sahip olsa da maalesef ki dijital oyun satışı verilerine baktığımızda kapladığı pazar payının bir hayli küçük olduğunu farkediyoruz. Nüfus ve internet kullanıcısı sayısı Türkiye’den daha düşük olan ülkelerin satışlarına baktığımızda ülkemizin gelirinin olması gerekenden çok daha düşük olduğu aşikar.
Günümüzde sinema sektöründen bile fazla paralar dönen dijital oyun sektörüne talep her geçen gün daha da artıyor. Sektöre gerekli katkıları sağlamak ve açığı biraz olsun kapatmak için harekete geçen eTail Market yöneticileri bu bağlamda gerekli yatırımları yapmaya hazır olduğunu belirterek harekete geçmeyi amaçlıyor.
Oyun Satışı Gelirlerine Göre Ülke Sıralaması |
|||
Ülke | Nüfus | İnternet Kullanan Nüfus | Toplam Gelir (ABD Doları) |
Çin | 1.382.324.000 | 746.937.000 | 24.271.294.000 |
Amerika | 324.119.000 | 250.818.000 | 23.459.093.000 |
Japonya | 126.324.000 | 119.073.000 | 12.432.287.000 |
Almanya | 80.683.000 | 71.980.000 | 4.094.415.000 |
Güney Kore | 50.504.000 | 46.087.000 | 4.052.258.000 |
Birleşik Krallık | 65.112.000 | 60.619.000 | 3.941.529.000 |
Fransa | 64.669.000 | 56.023.000 | 2.771.367.000 |
Kanada | 36.287.000 | 32.656.000 | 1.841.550.000 |
İspanya | 46.065.000 | 37.403.000 | 1.779.277.000 |
İtalya | 59.802.000 | 41.230.000 | 1.720.898.000 |
Brezilya | 209.568.000 | 131.381.000 | 1.439.364.000 |
Rusya | 143.440.000 | 109.483.000 | 1.330.310.000 |
Meksika | 128.633.000 | 78.573.000 | 1.217.967.000 |
Avustralya | 24.310.000 | 21.031.000 | 1.206.861.000 |
Tayvan | 23.509.000 | 21.055.000 | 968.805.000 |
Türkiye | 79.623.000 | 45.751.000 | 685.002.000 |
Kaynak: Top 100 Countries by Game Revenues, Newzoo, 2016