Google, Türkiye’de rekabet yasalarını ihlal ettiği gerekçesiyle 75 milyon dolar para cezasına çarptırıldı - Güncel Bilim ve Teknoloji Haberleri | TEKNO BİLİM

Google, Türkiye’de rekabet yasalarını ihlal ettiği gerekçesiyle 75 milyon dolar para cezasına çarptırıldı

Google, Türkiye’de rekabet yasalarını ihlal ettiği gerekçesiyle 75 milyon dolar para cezasına çarptırıldı

Türkiye’nin rekabet gözlemcisi, Google rekabet yasası ihlal ettiği ve reklam sunucusu pazarındaki hakim konumunu kötüye kullandığı gerekçesiyle 2,61 milyar lira (75 milyon dolar) para cezası verdi.

Türkiye, Rekabet Yasasını İhlal Ettiği Gerekçesiyle Google’a 75 Milyon Dolar Ceza Kesti

Rekabet kurumuna göre, Alphabet’in sahibi olduğu şirket, üçüncü taraflar yerine kendi arz tarafı platformunu (SSP) tercih ederek rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırdı. Referans olması açısından, SSP, yayıncıların reklam envanterlerini yönetmek ve satmak için kullandıkları yazılım tabanlı bir platformdur.

Türkiye, Rekabet Yasasını İhlal Ettiği Gerekçesiyle Google'a 75 Milyon Dolar Ceza Kesti
Türkiye, Rekabet Yasasını İhlal Ettiği Gerekçesiyle Google’a 75 Milyon Dolar Ceza Kesti

Şirkete, üçüncü taraf SSP’lere kendi hizmetlerine benzer koşullar sunması ve rakiplerinin dezavantajlı duruma düşmemesini sağlaması için altı ay süre verildi. Google Reuters’a yaptığı açıklamada Türk rekabet otoritesinin cezasına itiraz etmeyi planladığını söyledi.

Bir Google sözcüsü gönderdiği e-postada “Türk makamlarının kararı, reklam alıcı ve satıcılarının çok sayıda seçeneğe sahip olduğu yoğun rekabeti dikkate almıyor” dedi.

Google’ın son yasal sorunu, Hindistan rekabet gözlemcisinin oyun uygulamaları politikası nedeniyle şirket hakkında soruşturma başlatmasından kısa bir süre sonra geldi. Kanada Rekabet Bürosu da Alphabet iştirakinin peşinde ve çevrimiçi reklamcılık alanında rekabete aykırı davranış ve hakimiyetin kötüye kullanılması iddiasında bulunuyor.

ABD Adalet Bakanlığı’nın (DOJ), Google’ı tekelini engellemek için arama işini bölmeye zorlamayı planladığı bildirildi. DOJ, ayrı bir davada, şirketi çevrimiçi reklam işi üzerinden antitröst yasalarını ihlal etmek, satın almalar yoluyla çevrimiçi reklam satışlarına hakim olmak ve çevrimiçi reklam araçlarını etkilediği ve müşterilerin reklam araçlarını nasıl kullanabilecekleri konusunda engeller koyduğu iddiasıyla suçladı.

ABD dışında, İtalya’nın AGCM’si Google’ı yanıltıcı onay talepleri ve onay sürecinin potansiyel sakıncaları nedeniyle soruşturmaya başladı. Ancak, Google için her hikaye karanlık değildi. Arama devi, dijital reklam pazarı uygulamaları nedeniyle 2019 yılında Avrupa Komisyonu tarafından daha önce verilen 1,49 milyar Euro’luk (1,66 milyar $) para cezasını iptal etti.



from Tekno Bilim Adamı https://ift.tt/Bq6dpG2
via TEKNOBİLİMADAMI
Please write your comments

deneme bonusu