Yeni Windows 10X işletim sistemi ile gelen özellikler neler? - Güncel Bilim ve Teknoloji Haberleri | TEKNO BİLİM

Yeni Windows 10X işletim sistemi ile gelen özellikler neler?

Yeni Windows 10X işletim sistemi ile gelen özellikler neler?

Windows’un üzerinde çalıştığı yeni işletim sistemi Windows 10X, Surface etkinliği ile beraber tanıtıldı. Yakın bir zamanda geleceği planlanan işletim sisteminin ilk başta donanım olarak zayıf cihazlara dağıtılacağı söyleniyor.

Windows 10X hangi özellikler ile geliyor?

Yeni işletim sistemi Windows 10X, özellikle çift ekrana sahip cihazlarda ön plana çıkıyor. Hatta büyük üreticilerin yeni çift ekranlı modellerinde bu işletim sisteminin 2020’de karşımızda olacağı söylenmişti. Fakat bu modeller 2021’e ertelendi. Yeni aldığımız bir habere göre Windows 10X, 2021 yılının ikinci yarısında kullanıcılara açılacak.

Windows 10X temel özellikleri:

  • Çift ekran uyumu
  • Az kaynak tüketimi
  • Dokunmatik ekranda kolaylık
Windows 10X hangi özellikler ile geliyor

Yen işletim sistemi ilk başta fazla güçlü olmayan ve eğitim odaklı çalışan bilgisayarlar üzerinde kullanılacak. Bunun yanında yine çok fazla performans istemeyen ve daha temel işlerde kullanılan iş bilgisayarlarında kullanılacağı söylendi. Peki Windows 10X performans odaklı bilgisayarlara gelir mi?

EDİTÖR YORUMU

Windows 10X, muhtemelen ilk etapta performans bilgisayarlara gelmeyecek. Hatta belki hiç gelmeyebilir. Çünkü bu işletim sisteminin amacı Windows 10’un yerini tamamen almak değil. Tablet tarzında bir tasarıma sahip olduğu için dokunmatik ve çift ekranlarda baya bir işe yarayabilir. Ayrıca özellikleri yüksek olmayan bilgisayarlar için de kullanılabilir. Ne de olsa basit tasarlandığı için fazla kaynağa ihtiyaç duymuyor. Yani performans odaklı bilgisayarlara gelmesi çok zor.

Please write your comments

deneme bonusu