Bayraktar SİHA üretimi ile ülkemizde bir hayli tanınmış isimlerden olan Selçuk Bayraktar, 29 Ekim için müjdeli bir paylaşım yaptı. Yaptığı bu paylaşımla birlikte yerli uçak motorunu ilgilendiren bazı görsellere eriştik. Oldukça zorlu bir üretim sürecinden geçen uçak motorları, bundan önceleri ANKA’da kullanılıyordu. Tekno bilim adamı ailesi olarak bu yazıda sizlere yerli uçak motoru hakkında bilgi vereceğiz.
Kanadalı şirket Bayraktar TB2 motor sevkiyatını durdurmuştu
Türk üretimi Bayraktar TB2‘nin motorunu üreten ve sevkiyatını yapan Bombardier Recreational Products şirketi, motor sevkiyatını durdurmuştu. Sevkiyatı durdurma konusunda yapılan açıklama ise şu şekildeydi: “Kısa süre önce Rotax motorlarının askeri İHA’larda kullanıldığından haberdar olduk ve derhal kapsamlı bir soruşturma başlattık. Bununla birlikte motorları amaçları dışında kullanan ülkelere sevkiyatı askıya aldık.”
Bunların üzerine Selçuk Bayraktar, AKINCI ve Bayraktar TB3 için kullanılacak motorları üretmeye karar verdi. Attığı Tweet ile birlikte de motor üretimi ile ilgili görüntüler sundu. Selçuk Bayraktar’ın Yerli ve milli motor için yaptığı yorum ise şu şekilde kayda geçti;
“TUSAŞ Motor Sanayii AŞ’nin (TEI) geliştirdiği milli tasarım, yerli üretim uçak motoru. Dünyada bu sınıfta açık ara en yüksek performans değerlerine sahip uçak motoru. Nasıl derseniz; Test ettik, kıyasladık… AKINCI ve Bayraktar TB3’e güç verecek! Atı alan…”
TEI'nin geliştirdiği milli tasarım, yerli üretim uçak motoru.
Dünyada bu sınıfta açık ara en yüksek performans değerlerine sahip uçak motoru.
Nasıl derseniz;
Test ettik, kıyasladık…AKINCI ve Bayraktar TB3'e güç verecek!
Atı alan… 😉#MilliTeknolojiHamlesi ✈🐳🚀⚙️🌍🇹🇷 pic.twitter.com/PTp7MY19ox
— Selçuk Bayraktar (@Selcuk) October 29, 2020