X’teki içerik oluşturucular, gelirleri düştüğü için artık reklamlara değil Premium abonelere göre ödeme alacak - Güncel Bilim ve Teknoloji Haberleri | TEKNO BİLİM

X’teki içerik oluşturucular, gelirleri düştüğü için artık reklamlara değil Premium abonelere göre ödeme alacak

X’teki içerik oluşturucular, gelirleri düştüğü için artık reklamlara değil Premium abonelere göre ödeme alacak

X, platformundaki içerik oluşturuculara ödeme yapma şeklini değiştiriyor. X, 8 Kasım 2024 tarihinden itibaren içerik oluşturucularına reklam gelirlerine göre ödeme yapmak yerine X Premium abonelerinin etkileşimine göre ödeme yapmaya başlayacak.

Yeni politika kapsamında, içerik oluşturucuların geliri, gönderilerinin X Premium abone olan kullanıcılardan ne kadar etkileşim aldığına bağlı olacak. Daha önce içerik oluşturucular, gönderilerine verilen yanıtlarda görüntülenen reklamlardan elde edilen reklam gelirinden pay alıyordu.

X, İçerik Oluşturucuların Para Kazanma Şeklini Değiştiriyor

Yeni ödeme sistemine hak kazanmak için içerik oluşturucuların aşağıdaki gibi belirli kriterleri karşılaması gerekiyor:

  • Doğrulanmış bir kullanıcı olun (X Premium’a abone olun).
  • En az 500 takipçiye sahip olmak.
  • Üç aylık bir süre içinde gönderilerinde en az 5 milyon gösterim elde etmek.

Bu karar, X içerik oluşturucularını tepkilere veya tartışmalara neden olan gönderiler üretmeye zorlayabilir. Bu da potansiyel olarak “etkileşim çiftçiliği” olarak adlandırılan daha sansasyonel ve tartışmalı içeriklerle sonuçlanabilir. İçerik oluşturucular genellikle güçlü görüşleri çekmek için aşırı veya kışkırtıcı görüşler paylaşarak, popüler içerikleri küçük değişikliklerle yeniden yayınlayarak veya botlar kullanarak ve üyelerin birbirlerinin gönderileriyle etkileşime girmeyi kabul ettiği gruplara katılarak etkileşimi şişirerek etkileşim çiftçiliği taktiklerini kullanırlar.

X, İçerik Oluşturucuların Para Kazanma Şeklini Değiştiriyor
X, İçerik Oluşturucuların Para Kazanma Şeklini Değiştiriyor

Elon Musk daha önce etkileşim çiftçiliği yapan hesapların askıya alınacağı ve kaynağına kadar takip edileceği konusunda uyarıda bulunmuştu, ancak sorun platformda hala devam ediyor. Platform, gerçek sohbetlerden ziyade etkileşim için tasarlanmış gönderileri ödüllendirmeye devam ediyor.

Ödemelerin artıp artmayacağı kesin değil, ancak X yine de reklam görüntülemelerine bağımlılığı ortadan kaldırdığı için içerik oluşturucuların bu yeni model altında daha fazla kazanabileceğini söylüyor.

Bu karar, Musk’ın şirketi devralmasından bu yana platformun reklam gelirlerinde %50’ye yakın bir düşüş yaşamasından kaynaklanmış olabilir. Bu düşüş, şirketi başka gelir kaynakları aramaya zorladı ve bunun ardından geçen yıl X Premium’u başlattı.



from Tekno Bilim Adamı https://ift.tt/mD3tBMh
via TEKNOBİLİMADAMI
Please write your comments

deneme bonusu